Koninklijk Lyra Toneel

VERENIGINGEN IN LIER

Koninklijk Lyra Toneel

Fris en vranke theatermakers!
Toen we destijds met jeugdtoneel startten onder de naam Lyra Toneel Jeugd, wilden we plaats maken voor een jongere, frisse generatie met een heel nieuwe kijk op theater. Jongeren op speelse, vrijetijdse wijze warm maken voor theater, hen laten proeven van zowel de hedendaagse stromingen als de meer klassieke vormen binnen het toneel was ons doel.
We zijn er echter fier op dat onze werking intussen ook een serieuze evolutie heeft ondergaan, jongeren worden immers groot. We kunnen nu echt niet meer enkel van jongeren spreken, misschien dekt jong volwassenen of volwassenen met een erg jonge en creatieve visie beter de lading. In principe werken we met jongeren vanaf 16 jaar.
De voorbije jaren hebben we geprobeerd een enthousiast publiek te bereiken en een gedegen reputatie op te bouwen. Veelal ontvingen we zeer positieve reacties op onze voorstellingen, getuige hiervan onze volle zalen.

Contactpersoon
Contactpersoon: